ساراوین بلاگ

ما در بلاگ ساراوین کنار شما عزیزان هستیم

ساراوین بلاگ

ما در بلاگ ساراوین کنار شما عزیزان هستیم

آموزش نصب ماشین لباسشویی

یکی از لوازم خانگی محبوب در میان مردم ماشین لباسشویی می باشد. این دستگاه حرفه می تواند در کمترین زمان ممکن تعداد زیادی لباس کثیف را شستشو دهد. ماشین لباسشویی همچنین در مصرف انرژی نیز صرفه جویی میکند. برای نصب ماشین لباسشویی بهتراست از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید اما اگر قصد دارید این کار را خودتان انجام دهید، ما در این مقاله به آموزش نصب ماشین لباسشویی می پردازیم.

1.    آماده کردن پیچ های لباسشویی و نحوه قرارگیری لباسشویی برای نصب

2.    آموزش اتصالات الکتریکی برای نصب ماشین لباسشویی

3.    آموزش اتصال شیلنگ آب و شیلنگ تخلیه برای نصب ماشین لباسشویی


آماده کردن پیچ های لباسشویی و نحوه قرارگیری لباسشویی برای نصب

برای نصب ماشین لباسشویی ابتدا باید دستگاه را از کارتن خارج کنید. برای عدم آسیب رسیدن به اجزای داخلی ماشین لباسشویی در هنگام حمل و نقل، تعدادی پیچ در پشت آن قرار دارد. این پیچ ها را باز کنید.چراکه در صورت باز نکردن آن ها لباسشویی هنگام کار صداهای شدیدی تولید می کند. در مرحله بعدی نصب ماشین لباسشویی باید جایگاه قرار گیری آن را مشخص کنید. این جایگاه باید:

·        هیچ گونه شیبی نداشته باشد و صاف باشد.اگر سطحی زیزین لباسشویی شیب دار باشد در تراز کردن لباسشویی یه مشکل برخواهید خورد.

·         در صورت داشتن شیب باید لباسشویی را تراز کنید.

·         برای تراز کردن می توانید از پایه های آن استفاده کنید.

·         توجه داشته باشید که ماشین لباسشویی را 2 سانتیمتر از دو طرف و 10 سانتیمتر از دیوار پشت فاصله دهید.

·        ماشین لباسشویی در محیط خیلی گرم و یا خیلی سرد قرار ندهید.


حتما بخوانید: بررسی مدل های ماشین لباسشویی بوش

 

آموزش اتصالات الکتریکی برای نصب ماشین لباسشویی

پس از قرار دادن دستگاه در جایگاه مناسب، در مرحله­ بعدی برای نصب ماشین لباسشویی باید اتصالات الکتریکی مورد نیاز را به آن متصل کنید. برای اینکار باید به نکات زیر توجه نمایید:

·        به هیچ عنوان دوشاخه ماشین لباسشویی را به سه راهی وصل نکنید.

·         فقط یک پریز برای ماشین لباسشویی اختصاص دهید.

·         فاصله لباسشویی تا پریز نباید زیاد باشد تا سیم برق آن کشیده نشود.بهترین فاصله پریز از ماشین لباسشویی 1.5 متر می باشد.

·        دقت داشته باشید که حتما پریزی که ماشین لباسشویی به آن وصل می شود دارای اتصال به زمین باشد.

·        به عنوان نکته آخر از سلامت سیم برق لباسشویی مطمئن شوید.

آموزش اتصال شیلنگ آب و شیلنگ تخلیه برای نصب ماشین لباسشویی

 

اتصال شیلنگ آب ماشین لباسشویی هنگام نصب :  در مرحله­ بعدی نصب ماشین لباسشویی باید شلنگ آب را به آن وصل کنید. اتصالات شیر ورودی آب در قسمت زیر سینک قرار دارند. شلنگ را به شیر متصل کنید. اتصال قرمز برای آب گرم و اتصال آبی برای آب سرد می باشد. برای جلوگیری از نشتی شلنگ ها را حسابی محکم کنید.

اتصال شیلنگ به شیر آب در لباسشویی: در این مرحله از نصب ماشین لباسشویی ابتدا کلاهک پیچ اتصال را باز کنید. سپس با فشار دادن کانکتور بسته پلاستیکی محکم به شیر می چسبد. 4 پیچ را سفت کنید و برای چسبیدن بسته پلاستیکی درون شلنگ به شیر، شلنگ را عمودی به طرف بالا بکشید.

نصب شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی: در این مرحله از نصب ماشین لباسشویی باید شلنگ تخلیه را به لوله تخلیه که به فاضلاب منتهی می شود وصل کنید. این لوله نیز در قسمت زیر سینک قرار دارد. دقت کنید که طول شلنگ تخلیه نباید بیشتر از یک متر باشد.

در صورتی که به دنبال آموزش تعمیر ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی هستید حتما به سایت هوم خانه به آدرس اینترنتی https://homekhane.com مراجعه فرمایید.