ساراوین بلاگ

ما در بلاگ ساراوین کنار شما عزیزان هستیم

ساراوین بلاگ

ما در بلاگ ساراوین کنار شما عزیزان هستیم

بررسی انواع قهوه جوش

بررسی انواع قهوه جوش 

ما در این مقاله قصد داریم که مطالب مهمی در مورد  قهوه جوش و انواع قهوه جوش همانند موکاپات ، مینی پرسو ، قهوه ساز سرد دم ، جذوه و دله ، به همراه طرز استفاده هر کدام را به شما ارائه دهیم.

قهوه جوش ها کارکرد ساده‌ای دارند، و به آسانی می‌توان با آنها یک یا چند فنجان قهوه را تهیه نمود. این دستگاه ها به صورت دستی هم کار انجام می دهند و برای همین می توان آنهارا در مسافرت هم استفاده کرد.

کسانی که سال‌ها از قهوه جوش استفاده می‌کنند،طریقه کارکرد و استفاده از این قهوه جوش‌ها را به درستی می دانند و می توانند برای شما یک قهوه بازاری و کافه ای نیز تهیه کنند.

قهوه جوش موکاپات

یکی از انواع قهوه جوش هایی که می توان گفت از دیگر قهوه جوش ها، محبوبیت بیشتری دارد موکاپات است. همانگونه که گفتیم این قهوه جوش از ابزار باریستایی است و باریستاها از آن برای تهیه قهوه‌ها نیز استفاده می کنند. به دلیل کارایی آسان این قهوه جوش ها موجب شده تا به میزان محبوبیت بالایی برسند.

برای تهیه قهوه با استفاده از موکاپات باید به صورت مراحل زیر عمل کرد

۱.در آغاز محفظه پایین موکاپات را تا خط نشانگر آن آب بریزید. این خط در زیر دریچه فشار می باشد و اگر موکاپات این خط را نداشت، باید شما تا زیر دریچه فشار آب بریزید. به این موضوع دقت کنید که دریچه فشار زیر خط آب نباشد. توصیه ما این است که موکاپات را بر روی ترازو قرار داده و آن را وزن نمایید. شما با انجام این کار می توانید علاوه بر رعایت نکات ایمنی، به فرمول ساخت قهوه با کیفیت با موکاپات دست پیدا نمایید.

۲.پودر قهوه خود را بر روی فیلتر موکاپات بگذارید. این فیلتر در بخش میانی موکاپات قرار کرفته است. شما پودر قهوه را بر روی این فیلتر ریخته و با دست به آرامی آنرا یک دست نمایید.

دقت کنید که پودر قهوه بر روی لبه بیرونی این فیلتر نچسبد. اگر هم به لبه های بیرون چسبید حتما آنرا پاک نمایید، چون موجب می شود موکاپات به خوبی مهروموم نشود. تقریباً به اندازه یک دوازدهم وزن آب باید پودر قهوه بر روی فیلتر ریخته شود.

۳.حالا فیلتر را در جای خود محکم نمایید. اگر زمانی که فیلتر را محکم کردید، آب به درون آن نشت کرد، یعنی شما آب زیادی درون موکاپات ریخته‌اید و باید مقدار آن را کم کنید. محفظه‌ بالایی را بر روی فیلتر بگذارید و به درستی آنرا بپیچید و محکم نمایید. یک مهر و موم محکم برای استخراج قهوه ضروری می باشد، چون اگر فشار در قسمت پایینی موکاپات کم باشد، قهوه از ستون داخلی آن نمی‌تواند به بالا حرکت کرده و محفظه بالایی را پر کند.

قهوه جوش مینی پرسو

مینی پرسو یکی دیگر از قهوه جوش ها می باشد. این دستگاه ها به دلیل کوچیک بودنشان برای مسافرت و طبیعت گردی هم قابل استفاده می باشد. این دستگاه ها عموما با کپسول های قهوه کار می کنند. برای درست کردن یک قهوه با کیفیت با استفاده از مینی پرسو ها، به آب جوش نیز احتیاج دارید. در ادامه طرز تهیه قهوه با مینی پرسو را به شما توضیح می دهیم.

۱.شما مقدار کافی آب را بر روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید.

۲.زمانی که آب به جوش آمد،محفظه بالایی مینی پرسو را باز کنید و کپسول قهوه یا پودر قهوه را درون آن بگذارید.

۳.سپس محفظه بالایی را محکم کنید، محکم بستن محفظه بالایی موجب می شود تا کپسول قهوه سوراخ شده و آماده استخراج قهوه‌ یا اسپرسو شود.

۴.حالا مخزن را باز نمایید و آبی را که جوشیده است داخل مخزن بریزید.

۵.معمولاً بر روی مینی پرسو یک نازل تعبیه شده است، که پس از کشیدن آن مقداری هوا درون آن جمع می‌شود. در مرحله بعد باید این نازل را فشار دهید تا آب جوش با قهوه ترکیب شده و از انتهای دستگاه مینی پرسو خارج شود.

منبع:

https://coffeekhane.com/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%82%d9%87%d9%88%d9%87-%d8%ac%d9%88%d8%b4-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد